zondag 22 december 2013

Kerst Taart

Voor de biscuit: zie mijn basisrecept biscuit (bovenaan mijn blog).
Voor de topping: zie mijn basisrecept mix voor botercrème (bovenaan mijn blog).
Let op: voor deze topping heb ik 200 ml. water of melk vervangen door 200 ml. Amarula.

Voor deze taart heb ik een biscuit gebakken en deze één keer doorgesneden met een taartzaag. 
De onderste helft van het biscuit heb ik ingesmeerd met botercrème en daar bovenop heb ik abrikozenjam gesmeerd.

Daarna de bovenkant van het biscuit er weer opgedaan en de hele taart afgesmeerd met botercrème.

De taart bekleed met wit marsepein. De marsepein heb ik bewerkt met een structuurroller.
Verschillende figuurtjes van marsepein en fondant uitgestoken en deze op de taart geplakt met eetbare lijm.  Als laatste nog wat gouden en groene suikerparels op de taart en klaar is de taart!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten