donderdag 25 juli 2013

Cupcakes gevuld met banketbakkersroom en een citroentopping



Deze keer heb ik gebruik gemaakt van de mixen van Funcakes. De mix voor cupcakes en de mix voor banketbakkersroom. Aangezien ik maar 12 cupcakes wilde maken, heb ik de benodigde ingrediënten voor de cupcakes door twee gedeeld. Ik maak altijd gebruik van eieren maat L, daardoor had ik er maar twee nodig.


Mijn bakvorm heb ik gevuld met twee verschillende kleuren vormpjes van House of Marie.

Eerst een beetje beslag met de ijslepel in de vormpjes gedaan, dan een lepel banketbakkersroom er boven op.

Daarna als laatste weer een laagje beslag er op. Helaas had ik daarvoor nog maar beslag voor 10 vormpjes. Maar dan kon ik meteen testen of het verschil uit zou maken mbt de vorm en/of smaak.


Na 20 minuten de cupcakes uit de oven gehaald (en dit keer met de achterdeur dicht). Ze zien er prima uit, ook die twee waar bovenop geen beslag zat.

Intussen heb ik de citroentopping gemaakt dankzij een heerlijk recept van cupcakerecepten.nl.
Ik heb de topping op smaak gebracht met Soft Pink kleurstof van AmeriColor.
Je hebt echt maar een paar drupjes nodig om de topping te kleuren.


De topping heb ik met een spuitzak op de cupcakes aangebracht. Daar moet ik nog flink wat mee oefenen. Ik heb niet zoveel spuitmondjes, dus heb ik er nog wat meer besteld bij deleukstetaartenshop.nl.

Als laatste op de roze topping nog wat hardroze decoratiesuikers gestrooid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten