donderdag 27 februari 2014

Cupcakes met Banaan-Botercrème en gesmolten chocolade

Voor de cuppakes: zie mijn basisrecept voor 12 cupcakes (boven aan mijn blog),
daar heb ik nog extra aan toegevoegd 50 gram Chocolade Chunks Melk van Funcakes.
Deze chunks heb ik als laatste voorzichtig door het cupcakebeslag gespateld en daarna het beslag in de vormpjes geschept.


Voor de botercrème: zie mijn basisrecept voor MonChou-topping (boven aan mijn blog), 
daar heb ik één geprakte banaan aan toegevoegd. Achteraf was dat teveel waardoor de botercrème te dun was. Daarom heb ik er nog wat extra suikerbakkerspoeder aan toegevoegd. Daardoor wordt de botercrème nog zoeter. Volgende keer probeer ik een halve banaan.

De botercrème heb ik een een spuitzak met Tip gedaan en een mooie toef op de afgekoelde cupcakes gespoten. 

Voor de chocolade: 100 gram chocolade naar keuze, au bain marie smelten. Daarna af laten koelen totdat het weer wat dikker is en je het met een spuitzak met Tip op de botercrème kan spuiten.

Als laatste nog wat sprinkles boven op de chocolade gestrooid.



1 opmerking: