zaterdag 8 februari 2014

Biscuit met Chocolade Botercrème en Marsepein

Voor de biscuit: zie mijn basisrecept mix voor biscuit van Sweet Choice (boven aan mijn blog)

Voor de botercrème heb ik gebruik gemaakt van de mix van Soezie - Cake 'n Party.

Ingrediënten botercrème:

100 gram mix
250 gram roomboter op kamertemperatuur
100 gram gezeefde suikerbakkerspoeder of poedersuiker
250 ml chocolademelk op kamertemperatuur (ik heb de voorgeschreven hoeveelheid water vervangen door chocolademelk)


Bereidingswijze:

Roer de boter zacht. Meng de mix met de suiker. Doe er de chocolademelk bij en roer met de garde alles goed door elkaar. Klop de boter met je mixer of keukenmachine en voeg geleidelijk het chocolademengel er bij. Klop ca. 5 minuten op de hoogste stand.

Zodra de biscuit goed afgekoeld is, snijdt je deze twee keer door met een taartzaag. Bestrijk beide lagen royaal met de botercrème.
Besmeer als laatste de bovenkant en de zijkant van de biscuit en zet deze 1 uur in de koelkast. 

Rol je marsepein uit tot de gewenste grootte. Ik maak gebruik van The Mat en een grote siliconenroller. Drapeer de marsepein voorzichtig over de biscuit. Als de marsepein (of fondant) niet goed op je biscuit ligt, kun je deze dmv The Mat heel makkelijk er weer afhalen en opnieuw op je biscuit leggen.
Het overtollige marsepein er afsnijden en dan je taart versieren met 3 roosjes en bloemetjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten