woensdag 5 februari 2014

Chocolade Biscuit met Banaan Bavarois en Marsepein

Mijn moeder kreeg visite, of ik een taart wilde maken. Natuurlijk!
Ik heb gekozen voor chocolade biscuit, gevuld met banaan bavarois en bekleed met marsepein.

Voor de chocolade biscuit: zie mijn basisrecept chocolade biscuit (boven aan mijn blog)

Zodra de biscuit helemaal is afgekoeld, snijd ik deze in drieën met een taartzaag. Steek prikkertjes in de zijkanten van de drie lagen zodat je precies weet waar deze weer op elkaar moeten.

Voor de banaan bavarois heb ik gekozen voor de mix van Funcakes.
Aardbei had ik al eerder gemaakt en was heerlijk, maar ook deze banaan is om te smullen. 
Je hebt naast 50 gram mix nog 250 ml slagroom en 60 ml lauwwarm water nodig.

Klop de slagroom bijna goed. Roer het water door de mix en meng dit daarna meteen door de slagroom. Spatel alles goed door en gebruik de bavarois meteen. Smeer de twee lagen biscuit royaal in met de bavarois en zet de biscuit ongeveer 1 uurtje in de koelkast om op te stijven.

Om de biscuit te bekleden met marsepein, heb ik deze ingesmeerd met witte chocoladepasta.

De marsepein heb ik uitgerold door gebruik te maken van The Mat. Ik vind dat echt een aanwinst en een goede hulp om goed je fondant of marsepein op je taart te leggen en evt. nog te corrigeren. Snijdt het overtollige marsepein langs de onderkant van de taart af. Het gaat me steeds beter af maar moet nog wel veel oefenen.
Daarna heb ik de taart bekleed met marsepein en fondant figuren, wat suikerparels en strooisels. Dit heb ik allemaal vastgeplakt met eetbare lijm.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten