maandag 4 mei 2015

Piratentaarten

Voor een jongen die 8 jaar werd, mocht ik 2 piratentaarten maken. Wel een uitdaging maar ook hartstikke leuk.
Dit zijn ze geworden....

De linkertaart is een gewone biscuit, gevuld met twee lagen bosvruchtenbavarois en één laag botercrème. De rechtertaart is een chocoladebiscuit, gevuld met twee lagen kersenbavarois en één laag botercrème.
De taarten heb ik gemaakt met de mix voor (chocolade) biscuit van Sweet choice. De botercrème heb ik gemaakt op basis van 1:1, 1 deel suikerbakkerspoeder en 1 deel roomboter. (Zie recept bovenaan mijn blog). Deze botercrème gebruik ik dan ook om de taarten af te smeren.

De taarten snijd ik met een taartzaag in 4-en. Voordat ik de eerste laag bavarois er op doe, spuit ik aan de buitenkant eerst een cirkel met botercrème. Dit voorkomt dat de bavarois later in aanraking komt met het fondant waardoor de kans zou bestaan dat de fondant gaat smelten.
Zo werk ik de taart laag voor laag af. Als laatste smeer ik de taart helemaal af met botercrème en zet ik de taart in de koelkast. Zo kan de boter weer goed hard worden.
Daarna volgt het leukste van alles, de taarten bekleden en versieren!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten