maandag 4 mei 2015

24 Mini-cupcakes met tulpjes van fondant

Mijn (stief) dochter werkt in een verzorgingstehuis. Voor haar verjaardag in april, wilde ze graag mini-cupcakes trakteren. Een lekker mini-zoetje dat voor de bewoners makkelijk weg te smikkelen is.
Ik heb ze versierd met 3 verschillende kleuren botercrème en 3 verschillende kleuren tulpjes van fondant.

Voor de mini-cupcakes heb ik gebruikt gemaakt van de mix van Soezie. Ze gaan dan 7 minuten op 150 ℃ en 6 minuten op 180 ℃ in de oven. Ze zijn dus heel snel klaar.

Voor het kleuren van de botercrèmes, gebruik ik de kleuren van AmeriColor. Ik heb de botercrème in 3 gelijke porties verdeeld, in bakjes gedaan en gekleurd.

De botercrème met een tip naar keuze op de cupcakes spuiten, en daarboven op de tulpjes van fondant. Met de verschillende kleuren en ook nog de cakejes in gekleurde vormpjes, ziet het er allemaal heel fleurig uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten