zondag 15 juni 2014

Oranje Bonbons

Deze bonbons zijn gemaakt van eetbaar koekjesdeeg.
Voor het recept: zie mijn basisrecept voor eetbaar koekjesdeeg (boven aan mijn blog)
Je kunt hier prima mee variëren. Denk eens aan hagelslag, pindakaas, nootjes, kaneel (suiker)
erdoor.
Als het deeg klaar is, draai er balletjes van (ongeveer ter grootte van soepballetjes) en zit dit minstens een half uur in de koelkast. Je kunt het deeg prima een paar dagen in de koelkast bewaren of invriezen.
Voor het smelten van de chocolade heb ik gebruik gemaakt van witte chocolade en deze gesmolten in de chocoladesmelter (dat is voor mij echt een aanwinst). Voor een half portie bonbons, heb je ongeveer 200 gram chocolade nodig.
Ik heb nog wat kleurstof toegevoegd aan de gesmolten chocolade (Electric Orange van AmeriColor).
Met de bijgeleverde plastic prikkertjes (bij de chocoladesmelter), prik ik in de deegballetjes en haal deze door de gesmolten chocolade. Haal de balletjes in porties van 4-5 uit de koelkast, zo blijft de rest goed hard. De chocoladesmelter laat ik aanstaan, de chocolade blijft dan prima op temperatuur. Draai de balletjes rond zodat de overtollige chocolade er afdruipt en leg ze dan op een bord met bakpapier. Strooi er nog wat strooisels over als de chocolade zacht is, en laat de bonbons nu goed uitharden in de koelkast.

Doe ze in een leuk doosje of zakje, en je hebt wat heerlijks om weg te geven!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten