zondag 1 juni 2014

Havermoutkoekjes

Havermoutkoekjes zijn helemaal hot. Althans volgens mijn zus. Ik heb het eea op internet opgezocht en havermout is niet alleen heel goed, voedzaam en gezond, de koekjes zijn heel makkelijk te maken en je kunt er eindeloos mee variëren. Ik heb gekozen voor een recept van de site:
Ik heb een dubbel portie gemaakt en er 1 eetlepel Golden Syrup aan toegevoegd.
Je kunt de koekjes net zo gezond en lekker maken als je wilt. Denk eens aan de toevoeging van gedroogd fruit, gesnipperde cocos of chocolade.

Het beslag schep je heel eenvoudig met een lepel op de bakplaat voorzien van bakpapier. Druk het een klein beetje plat. 
Als de koekjes klaar zijn, laat ze dan even afkoelen en leg ze dan op een rooster om helemaal af te koelen. De koekjes zijn aan de bovenkant hard, de onderkant is zacht. Ik heb ze in een ritszakje (Ikea) gedaan. De volgende dag waren de koekjes helemaal zacht maar de smaak nog net zo lekker. Maar houdt er rekening mee dat je de koekjes niet dagen kunt bewaren. Maak dus kleine porties die binnen 2-3 dagen op gaan. Maar dat is vast geen probleem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten