donderdag 29 mei 2014

Cupcakes met Pistache Botercrème

Voor de cupcakes: zie mijn basisrecept voor 12 cupcakes (boven aan mijn blog)
Voor de botercrème: zie mijn basisrecept botercrème (boven aan mijn blog)
Siliconen mold, uitstekers, strooisels, eetbare keien, kleurstof, smaakstof.

Voor de botercrème heb ik mijn portie aangepast naar 250 gram boter en 250 gram suikerbakkerspoeder. Daar heb ik een paar druppeltjes oranje kleurstof van AmeriColor aan toegevoegd en een paar druppeltjes smaakstof Pistache van LorAnn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bv. de smaak Champagne van LorAnn heerlijk vind door de botercrème, maar de smaak Pistache zal ik niet meer gebruiken. De smaak is heel sterk en smaakt eigenlijk niet naar Pistache. De volgende keer ga ik het met heel fijn gemalen Pistachenoten proberen.

Zodra de cupcakes goed zijn afgekoeld, spuit ik een mooie toef botercrème er op en versier ik deze met fondant en marsepeinen bloemen, blaadjes, strooisels en eetbare keien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten