zaterdag 19 april 2014

Paas Cupcakes

Voor de cupcakes: zie mijn basisrecept voor 12 cupcakes (boven aan mijn blog)
Voor de botercrème: zie mijn basisrecept voor botercrème (boven aan mijn blog)

Omdat ik 24 cupcakes heb gemaakt, heb ik een dubbel portie cupcakebeslag gemaakt. Ik heb in 12 cupcakes, 4 chocolade chunks (Funcakes) per cupcake in het beslag gedrukt.

Voor de botercrème heb ik het portie vergroot naar 350 gram roomboter en 350 gram suikerbakkerspoeder. Zolang je de verhouding 1:1 gebruikt, kun je naar hartelust je portie verkleinen of vergroten.

Bij Sweet Choice heb ik een hele leuke siliconen mal gekocht met paasfiguurtjes er in. (De wortel kan je ook heel goed met Sinterklaas gebruiken!).
Ook gebruik ik de fondant van Sweet Choice. Deze is zacht, plakt niet en heel goed kneedbaar. (De bruine fondant ruikt naar chocolade!) Ik doe geen Crisco of poedersuiker in de mal, de vormpjes zijn er gewoon heel goed uit te halen. 

De figuurtjes heb ik op bakpapier gelegd en intussen de botercrème gemaakt. Deze heb ik in drie porties verdeeld omdat ik twee porties wilde kleuren. Ik heb gekozen voor zacht geel en roze.

Nadat de cupcakes helemaal zijn afgekoeld heb ik de botercrème er op gespoten en daar bovenop de fondant paasfiguurtjes gelegd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten