donderdag 4 juli 2013

Cupcakes met fondantglazuur en decoraties van fondant


Ik maak de cupcakes op basis van de mix van Soezie.  Alles wat je nodig hebt: mix, eieren maat L, boter (ik gebruik zelf altijd roomboter), water, mengkom, mixer, spatel en ijsschep.
Boter en eieren moeten op kamertemperatuur zijn.
O ja, en een weegschaal. Ik heb een digitale weegschaal van Bestron. Handig in gebruik, op de gram nauwkeurig en met doorweegfunctie.

Eerst de boter romig kloppen.

Dan de mix, de eieren en het water er bij.

       Tussendoor met de spatel even alles 
   goed losmaken zodat alles gemixt wordt.
 In totaal moet het beslag 4 minuten gemixt worden.

De cupcake-vorm (Xenos), heb ik gevuld met lichtgroene vormpjes
(besteld bij cupcakerecepten.nl).

Met een ijslepel schep ik de bolletjes deeg er in.

Na 10 min. op 150 graden en 15 minuten op 180 graden, is dit het resultaat.

Ik heb ze versierd met kant- en klare fondantglazuur van Funcakes.
Daarna met stekertjes de bloemetjes en de blaadjes uit het fondant (Hema) gestoken.
Nu nog even wachten tot het glazuur hard is, dan kan ik proeven!
Mmmmm, hij was heerlijk!!!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten