woensdag 8 januari 2014

Vloeibare Boter

Ik heb al veel cupcakes gebakken met de mix van Soezie en met ongezouten roomboter. Maar ondanks dat ik ruim op tijd de roomboter uit de koelkast haalde, vond ik het toch niet optimaal. Je hebt natuurlijk wel eens spontaan zin om cupcakes te bakken en dan heb je de roomboter nog in de koelkast liggen. Op het internet heb ik wel gelezen dat je het dan ook even in de magnetron zacht kan laten worden (smelten is natuurlijk uit den boze!). Vond ik ook niet handig. Hoe simpel kan het zijn......er is natuurlijk vloeibare boter te koop. Als eerste heb ik cupcakes gebakken met de vloeibare boter met roombotersmaak van Blue Band. Daar staat op vermeld dat je voor 100 gram boter, 110 ml. vloeibare boter moet gebruiken. Cupcakemix, water, boter en eieren in de kom en alles goed door elkaar mixen. Zeker niet te lang want met vloeibare boter is alles zo gemengd.
En....ik ben om. Je hebt heerlijke cupcakes, iets hoger en luchtiger dan met roomboter. Zoveel mensen, zoveel smaken. Natuurlijk zal voor veel mensen roomboter de voorkeur hebben, maar ik ga voor vloeibare boter. Ik zal ook nog even wat huismerken proberen, kijken of deze net zo lekker zijn als de vloeibare boter van Blueband....met roombotersmaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten