donderdag 28 november 2013

Botercrème - Speculoos



Rond Sinterklaas worden de smaakpupillen extra geprikkeld door al het lekkers wat er in de winkel te koop is. Pepernoten, marsepein, borstplaat, chocoladeletters, speculaas. Van het merk Lotus, is er Speculoospasta. Ik heb het nog niet eerder gegeten ondanks dat ik gek op speculaas ben. Je kunt het natuurlijk op je brood smeren, maar er zijn veel meer mogelijkheden. Ik heb het door mijn botercrème gedaan. 

Voor de topping: zie mijn basisrecept mix voor botercrème (boven aan mijn blog).
Nadat ik het laatste deel roomboter heb toegevoegd, doe ik een flinke eetlepel Speculoospasta bij de botercrème, en mix alles nog een keer goed door. Nu heb je een hele smakelijke botercrème.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben fan en heb het nog niet geprobeerd! Zou het teveel zijn om dit als topping te gebruiken op een cupcake met speculoos?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt mij heerlijk. Anders probeer je het eerst op één cupcake. Als je het dan toch teveel van het goede vindt, bewaar je de botercrème voor een andere smaak cupcake. Denk dan aan een cupcake met noten, chocolade of naturel.

      Verwijderen