dinsdag 21 januari 2014

Cupcake Choco met Mascarpone-Topping met Witte Crispy Chocolade

Voor de cupcakes: zie mijn basisrecept voor cupcakes (bovenaan mijn blog)

Daar heb ik aan toegevoegd, lekker veel pure chocolade vlokken. Die mix ik mee met de andere ingrediënten. Daardoor wordt je beslag donkerder en je cupcakes ook. Wil je dat liever niet, spatel de vlokken dan na het mixen door het beslag.


Voor de topping:

Ingrediënten:
25 gram gezeefde poedersuiker of suikerbakkerspoeder
175 gram mascarpone
2 eetlepels melk
125 gram witte chocolade (bruin of puur kan natuurlijk ook)

Bereidingswijze:

Smelt de chocolade met de melk au bain marie. Laat dit ca. 30 minuten afkoelen. Doe de poedersuiker of suikerbakkerspoeder met de mascarpone in een kom en mix dit romig. Spatel de afgekoelde chocolade erdoor (ik heb het nog even met de keukenmachine gemixt). Zet dit 1 uur in de koelkast. Doe de topping in een spuitzak met tip en spuit een mooie toef op de cupcakes.
http://www.volrecepten.nl/click/index/1034056/?site=arjavangarderen.blogspot.nl


Als laatste heb ik bovenop de topping een eetbare bloem gedaan (van ouwel, Dr. Oetker).

2 opmerkingen:

  1. Het is ook heerlijk en zo'n portie is genoeg voor 12 cupcakes. Bij sommige recepten van toppings kan je wel 36 cupcakes versieren.....dat is me soms iets te veel.

    BeantwoordenVerwijderen