dinsdag 14 januari 2014

Biscuit met Chocolade Botercrème

Deze taart heb ik gebakken met de biscuit mix van Sweetchoice. De biscuit is heerlijk van smaak, rijst goed en is heel luchtig. Ik heb weer een nieuw product aan mijn favorieten toegevoegd. Ik heb gebruik gemaakt van de ingrediënten volgens de taarttabel van deleukstetaarten.nl (zie bovenaan mijn blog).
Voor de biscuit: zie mijn basisrecept biscuit mix van Soezie (boven aan mijn blog)
Voor de botercrème: zie mijn basisrecept mix voor botercrème (boven aan mijn blog)
Let op: de 200 ml melk of water heb ik vervangen door 200 ml chocolademelk

Nadat de biscuit goed is afgekoeld heb deze doorgesneden en besmeerd met de botercrème.
De bovenkant van de biscuit er weer op gedaan en daarna de bovenkant en de zijkanten besmeerd met de botercrème.
Daarna heb ik blauwe fondant met een deegroller uitgerold op een bakmat.
Zodra de fondant voldoende is uitgerold heb ik daarmee de biscuit bekleed. Met wat leuke uitstekers heb ik bloemetjes, hulstblaadjes, vlinders en vogelhuisjes gestoken uit mintgroene en lichtblauwe fondant. Met een kwastje smeer ik een klein beetje eetbare lijm op de figuurtjes en deze plak ik dan op de taart. Nog wat suikerparels hier en daar en wat krabbels met een stift met eetbare inkt en de taart is klaar.
Ik moet nog wel veel oefenen met het gladstrijken en strak afsnijden van het fondant. Maar al doende leert men. Dat wordt nog veel taarten bakken!




1 opmerking: