vrijdag 3 januari 2014

Verjaardagstaart

Mijn moeder is 1 januari 75 jaar geworden. Een mooie gelegenheid om een feestelijke taart te maken.

Voor de biscuit: zie mijn basirecept biscuit (bovenaan mijn blog)
Voor de topping: zie mijn basisrecept mix voor botercrème (bovenaan mijn blog)
Let op: voor deze topping heb ik 200 ml. water of melk vervangen door 200 ml Limoncello.

Voor deze taart heb ik voor het eerste gebruik gemaakt van fondant van het merk Sweet Choice. Dit heb ik aangeschaft bij cupcakesenmuffins.nl. Daar had ik al de opmerking gekregen dat deze fondant heel goed te bewerken is en uit te rollen. Niets is minder waar. Zonder gebruik te maken van Crisco, heb ik de fondant uitgerold en dat ging prima. Het is heel soepel en niet plakkerig.

De biscuit heb ik na afkoeling met een taartzaag doorgesneden en royaal besmeerd met de Limoncello-botercrème.

De bovenkant van de biscuit er weer op, en de boven- en zijkant van de biscuit met de Limoncello-botercrème besmeerd. Daarna de taart even terug gezet in de koelkast. Intussen heb ik de witte marsepein zo dun mogelijk uitgerold en daar de biscuit mee bekleed.
Ik heb verschillende uitstekers gebruikt en twee kleuren fondant. Om de taart heb ik nog een strik gedaan van fondant en in de bloemetjes heb ik gouden suikerparels gedrukt. De bloemetjes en de vlinders heb ik met eetbare lijm op de marsepein geplakt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten