donderdag 16 januari 2014

Feestelijke Biscuit met Limoncello-Botercrème

In opdracht mocht ik een taart maken, met veel roze. Voor de taart, de blaadjes en de sierrand heb ik gebruik gemaakt van knalroze en mintgroene fondant van Sweetchoice. Voor de rode roosjes en het witte hart, heb ik witte marsepein van A Table gebruikt. De tekst heb ik er met een witte chocoladestift van Dr. Oetker opgeschreven. 
Voor de biscuit: zie mijn recept mix voor biscuit van Sweet Choice (boven aan mijn blog)
Voor de limoncello-botercrème: zie mijn recept mix voor botercrème (boven aan mijn blog)
Let op: de 200ml melk of water heb ik vervangen door 200 ml Limoncello.

Zodra de biscuit goed afgekoeld is, heb ik deze één keer met een taartzaag doorgesneden. De taart is vrij hoog geworden dus wellicht dat ik de volgende keer de taart twee keer doorsnijdt.
Besmeer de onderste helft ruim met de Limoncello-Botercrème en leg de bovenkant van de biscuit er weer op. Besmeer dan de boven- en zijkanten van de taart met de crème. Strijk met een spatel alle kanten goed glad anders ga je de bobbeltjes door de fondant heen zien. Zet de taart even terug in de koelkast een begin met het uitrollen van de fondant.

Rol de fondant op een bakmat of werkblad ruim uit, zodat deze straks makkelijk de taart bedekt.
Draai tijdens het uitrollen je lap fondant steeds een kwartslag. Zo houd je de lap enigszins rond en heb je minder kans dat deze aan je werkblad blijft plakken. 
Strijk alle plooien er voorzichtig uit, van beneden naar boven (zie uitleg en filmpje bovenaan mijn blog) en snijdt het overtollige marsepein weg.

Voor de sierrand, het hartje en de blaadjes heb ik gebruik gemaak van een siliconen mold van Sweet Choice.
Rol voor de sierrand een dunne rol die ongeveer zo lang is als je mold. Druk dan van beneden naar boven de fondant goed in de vorm. Ik heb er voor de zekerheid wat Crisco in gesmeerd.
Voor de roosjes heb ik een mooie siliconen mold gebruikt met diepte er in. Deze ook goed met Crisco ingesmeerd en toen de rode marsepein er goed in gedrukt. De rand, hart, blaadjes en roosjes heb ik met eetbare lijm aan de taart geplakt. Nog wat gouden suikerparels er op gedaan en de taart is klaar.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten