zaterdag 23 november 2013

Mon Chou - Perziktaart


Deze taart heb ik gemaakt met een springvorm van 22 cm doorsnede.


Voor de kruimelbodem: zie mijn basisrecept kruimelbodem (boven aan mijn blog).
Ingrediënten voor de vulling:
200 gram zachte Mon Chou
100 gram basterdsuiker of fijne kristalsuiker
2 eetlepels Licor 43
2 eetlepels abrikozenjam

Ingrediënten voor de garnering:
1 groot blik perziken

Als de kruimelbodem in de koelkast staat om hard te worden, begin ik aan de vulling. Doe de Mon Chou, suiker, Licor 43 en jam in een kom en mix dit goed door elkaar. Dit kan met een handmixer of keukenmachine. Ik heb de keukenmachine gebruikt, eerst met de k-klopper en daarna met de garde om alle klontjes weg te kloppen. 



Doe de vulling boven op de kruimelbodem en strijk de bovenkant glad. Zet dit in de koelkast om op te stijven. 
Ondertussen snijd ik de perziken in dunne partjes. Let op dat je eventuele stukjes pit of schil wegsnijdt. Van een groot blik perziken houd ik 4 halve over. Leg de partjes bovenop de opgesteven Mon Chou-vulling.
Je kunt de perziken natuurlijk vervangen door ander fruit. Denk dan eens aan kersten, peren, aardbeien, ananas of kiwi.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten