maandag 11 november 2013

Cupcakes met een Oreo Koekjes-topping


Voor de cupcakes: zie mijn basisrecept cupcakes (boven aan mijn blog).
Daar heb ik nog wat kleurstof Violet van Spectrum aan toegevoegd. Dit doe ik als laatste als ik ook de koekjes toevoeg. Dan mix ik alles nog even goed door zodat de stukjes koek goed verkruimeld zijn.
De topping doe ik een spuitzak met een Wilton tip 6B en dan spuit ik een mooie toef op de afgekoelde cupcakes. Kies voor een tip met een grote opening. Met een kleine opening heb je de kans dat er een stukje koek blijft zitten. De tip houd ik in het midden van de cupcake en dan spuit ik net zo lang totdat ik de toef groot genoeg vind. Probeer het zelf maar eens. 
Je kunt de cupcakes nog versieren door in de topping een half koekje te steken.
....Ik heb trouwens geen Oreo Koekjes gebruikt. Ik heb ze bij Action gehaald en daar heten ze Duplex. Maar Oreo is natuurlijk wat bekender.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten