woensdag 28 augustus 2013

Cupcake ananas met chocolade topping


Ingrediënten cupcakes:
250 gram cupcakemix (Funcakes)
125 gram roomboter (kamertemperatuur)
125 gram eieren (2 eieren maat L)
1/3 flesje LorAnn smaakstof ananas (ca. 1 ml)

Ingrediënten topping:
300 gram pure chocolade
250 ml slagroom
De oven voorverwarmen op 180 graden.

Voor de chocoladetopping heb ik gebruik gemaakt van een recept van cupcakerecepten.nl

300 pure chocola smelten. In een ander pannetje 250 ml slagroom zachtjes aan de kook brengen. Zodra dit kookt, de room voorzichtig in gedeeltes door de gesmolten chocolade doen. Daarna af laten koelen. Ik heb het daarna nog even in de koelkast gezet, om het met een spuitzak op de cupcakes te spuiten.
Voor de cupcakes, de cupcakemix, roomboter, eieren en de smaakstof ca. 4 minuten mixen op de laagste stand. Tussendoor met een siliconen spatel goed al het beslag van de zijkanten en bodem van de beslagkom halen. Met een ijslepel 12 cupcakevormpjes gevuld. Deze plaats ik in een bakvorm. Daarna kan het de oven in. Na 18 minuten kunnen de cupcakes uit de oven. Ik laat ze een paar minuutjes in de vorm afkoelen. Daarna zet ik ze op een rooster om ze verder af te laten koelen.

De chocoladetopping in een spuitzak doen met Wilton tip 1M en daarmee een mooie toef op de cupcakes spuiten.

Als laatste nog wat zilveren suikerparels op de topping strooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten