woensdag 7 augustus 2013

Cupcake Lemon Twist

Uit mijn nieuwe boek, Lily's Cupcakes, heb ik de Lemon Twist gemaakt. Een heerlijke luchtig beslag, met oa boter, olie en room. En een heerlijke citroentopping!

Ik heb eerst alle ingrediënten klaar gezet. Boter en eieren natuurlijk op kamertemperatuur.
Oven voorverwarmen op 180 graden.

De boter, suikter, olie en eieren door elkaar gemixt.

De bloem, bakpoeder en zout zeven en dit aan het beslag toevoegen.

Daarna de melk, room en citroen in bij elkaar mengen, dit aan het beslag toevoegen en minimaal 5 minuten mixen totdat het beslag luchtig is.

Het beslag was mij mij goed voor 24 stuks cupcakes.

Resultaat na 20 minuten op 180 graden in de oven.


Voor de topping 250gr boter, 500 gr poedersuiker en rasp van 1/2 citroen en een kom doen en alles goed mixen.

2 Eetlepels melk en 2 eetlepels citroensap mengen en dit bij de botercreme doen en goed kloppen tot een gladde massa. 

Spuitzak vullen en op de afgekoelde cupcakejes aanbrengen. Ik heb gebruik gemaakt van spuitmond Wilton 2D.

Nog wat decoratie erop en klaar. Persoonlijk vind ik de botercreme iets te zoet. Maar voor de echte zoetekauw is deze niet te versmaden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten