maandag 2 september 2013

Cupecake pecannoot met gekleurde MonChou-topping



Ingrediënten cupcakes:
250 gram cupcakemix (Funcakes)
125 gram roomboter (kamertemperatuur)
125 gram eieren (2 eieren maat L)
100 gram gemalen pecannoten

Ingrediënten topping:
100 gram roomboter (kamertemperatuur)
100 gram poedersuiker
100 gram MonChou
De oven voorverwarmen op 180 graden.

De cupcakemix, roomboter, eieren en pecannoten ca. 4 minuten mixen. Daarna met een ijslepel 12 cupcakevormpjes vullen, deze zet ik in een bakvorm. Daarna kunnen ze de oven in.

Na 18 minuten zijn de cupcakes klaar en kunnen ze uit de oven. Ik laat ze altijd een paar minuutjes afkoelen in de vorm en zet ze daarna op een rooster.

Intussen maak ik de topping. De roomboter, poedersuiker en MonChou en mixen. Ik doe er nog een paar druppeltjes blauwe kleurstof door, Electric Blue van AmeriColor.

De topping doe ik in een spuitzak met een Wilton tip 1M. Daarmee spuit ik een mooie toef op de cupcakes.

Daarna versier ik de topping met een halve pecannoot.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten