vrijdag 4 oktober 2013

Cupcake Sweet Candy




Ingrediënten cupcakes:
250 gram cupcakemix (Soezie)
2 eieren op kamertemperatuur (maat L)
100 gram roomboter op kamertemperatuur
30 ml water

Ingrediënten topping:
Fondant, gumpaste of marsepein
Fondantglazuur
Eetbare lijm
Strooisels

Voor de cupcakes:
Klop de boter romig. Voeg daarna de cupcakemix, de eieren en het water toe en mix dit net zo lang door elkaar totdat de laatste sliert meel verdwenen is. Tussendoor spatel ik het beslag goed los van de zijkant en de bodem.

Als de cupcakes de oven in gaan, is dat 10 minuten op 150 graden. Daarna de temperatuur verhogen naar 180 graden en dan nog 10 minuten. De vormpjes vul ik altijd met een ijslepel.

Voor de topping heb ik gebruik gemaakt van  gekleurde fondant, gum paste, fondantglazuur, stekers en strooisels.
De roosjes heb ik gemaakt volgens een filmpje van internet.
Dit filmpje staat ook op mijn blog vermeld.



Alles heb ik uitgerold op een bakmat van Ikea. Dit is een siliconen mat waar ook een siliconen mes bij zit.
Nadat de cupcakejes afgekoeld zijn, heb ik er een dun laagje fondantglazuur op gedaan, daar heb ik dan de uitgestoken fondant weer opgeplakt. De fondant heb ik met eetbare lijm aan elkaar geplakt.
En zie hier het fleurige, gekleurde resultaat!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten