zaterdag 1 maart 2014

Verjaardags Chocolade Biscuit

Mijn nicht is 16 geworden. Een goede reden om een taart te maken. Ik had er veel zin in!
Voor de chocolade biscuit: zie mijn basis recept chocolade biscuit (boven aan mijn blog)
Voor de MonChou-topping: zien mijn basis recept basis recept Monchou-topping (boven aan mijn blog). Ik heb voor deze taart een dubbel portie gemaakt.
Voor de banaanbavarois: 50 gram mix voor banaan bavarois (Funcakes), 250 ml slagroom, 60 ml water. Klop de slagroom lobbig, roer het water door de mix en spatel dit daarna voorzichtig door de slagroom. 

Nadat de chocolade biscuit goed is afgekoeld heb ik deze met een taartzaag in drie stukken gesneden.

Op de eerste laag heb ik de MonChou-topping gesmeerd en op de tweede laag de banaanbavarois. Daarna de taart afgesmeerd met de rest van de topping.
De taart heb ik daarna een uurtje in de koelkast gezet zodat de topping wat steviger wordt. 

De roze fondant (Sweet Choice) heb ik uitgerold met gebruik van The Mat. Echt een aanrader om mee te werken. Daarna de taart bekleed met roze fondant en het overtollige voorzichtig weggesneden.
De letters voor op de taart heb ik gemaakt met letter tappits en deze met eetbare lijm boven op de fondant laag geplakt. Ik heb wat kleine balletjes fondant plat gedrukt, en daar suikerparels op geplakt. Deze ook weer met eetbare lijm op de taart geplakt. Dat geeft een heel leuk effect. Nog wat fondant versiersels, een paar toefjes botercrème met daarin eetbare vlinders van ouwel....en je hebt een mooie verjaardagstaart.






1 opmerking:

  1. Wat een indruk met zo'n taart op een verjaardag..hij is ook nog eens minimaal zo lekker als hij eruit ziet..echt top...
    Dus wil je indruk maken op een verjaardag of feest..echt een aanrader

    BeantwoordenVerwijderen