dinsdag 11 maart 2014

Cupcakes voor collega Riet

Voor collega Riet mocht ik 24 cupcakes maken als traktatie voor de collega's.

Voor de cupcakes: zie mijn basisrecept voor 12 cupcakes (boven aan mijn blog)
Voor de topping: zie mijn basisrecept MonChou-topping (boven aan mijn blog).
De eetbare decoratie (Hiep Hiep Hoera) heb ik besteld bij Bouwhuis.

Voor de MonChou-topping heb ik een portie gemaakt van 250 gram roomboter, 250 gram MonChou en 250 gram suikerbakkerspoeder. Eén deel heb ik gekleurd met blauwe kleurstof van AmeriColor, één deel heb ik op smaak gebracht met 1 eetlepel Lotus speculoospasta en één deel heb ik op smaak gebracht met 1 eetlepel lemon curd.

Zodra de cupcakes afgekoeld zijn, verdeel ik de MonChou-topping in drie porties. Elk portie is genoeg voor 8 à 9 cupcakes. De topping doe ik in een spuitzak met spuitmond en zo spuit ik een mooie toef op de cupcakes. Nog wat strooisels en de eetbare decoratie erop en je hebt heerlijke cupcakes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten